یونیفرم در پوستر

ایجاد یونیفرم طراحی برای رویدادهای مختلف:

هنگامی که شما بیش از یک رویداد یا محصول دارید، طبیعتا باید بیش از یک پوستر تبلیغاتی طراحی کنید. وقتی یک سری پوستر طراحی می کنید، بد نیست قالب یکسانی داشته باشند. به این معنا که تصاویر و رنگ ها می توانند تغییر کنند ولی پوستر دوم و سوم باید مخاطب را به یاد پوستر اول هم بندازد. این به معنای کپی نیست. به معنای ایجاد ساختار یکسان برای همه آن هاست. پوستر ها کدام به صورت جدا باید دارای پیام باشند و وقتی در کنار هم قرار می گیرند هم معنا داشته باشند.

یونیمی فرم در پوستر

احساسات در پوستر

پوستر تبلیغاتی باید احساسات مخاطب را به چالش بکشد:

یک تک کلمه یا یک عکس تنها می تواند احساسات مخاطب را به چالش بکشاند. احساس عشق، احساس خشم و یا حتی مریضی.

عکس یک زن در حال گریه کردن... عکس یک مرد در حال مرگ... کلمه آتش... بیننده کاملا احساساتی می شود و نیاز دارد بیشتر بداند!!!

احساسات در پوستر

طراحی پوستر

طراحی پوستر:

پوستر‌ها صفحات کاغذی هستند که معمولاً در ابعادی بزرگتر از A4 طراحی و چاپ می‌شوند ، پوستر ها بیشتر برای تبلیغات و اطلاع رسانی در محیط‌هایی که در مسیر تردد عموم مردم  هستتند، مانند فروشگاه ها ، رستوران‌ها ، سالن‌های سینما و تئاتر و… ، نصب و استفاده می‌شوند . زمانی که شما می‌خواهید محصولی را تبلیغ کنید و یا رخدادی را اطلاع رسانی کنید و هدف شما عموم مردم هستند ، باید مسیر‌های پر ترددی را انتخاب کنید که جمعیت زیادی از آنجا عبور می‌کنند در چنین شرایطی شما دیگر نمی‌توانید یک بنر بزرگ به جایی متصل کنید تا توجه مردم را به خود جلب کند ، در این موارد بهترین روش تبلیغ و اطلاع رسانی استفاده از پوستر است.یکی از نکات مهم و کلیدی در طراحی پوستر این است که طراحی به صورتی باشد که مخاطب را در نگاه اول به خود جذب کند ، که این امر باعث دیده شدن محصول و یا اطلاعیه شما به صورت کامل می شود.

اندازه در پوستر

به فرمت و قطع پوستر دقت کنید:

تمام پوسترها تبلیغاتی از لحاظ سایز و طراحی یکسان نمی باشسند. اندازه و فرم پوستر را بنا به ایده خودتان تغییر دهید. الزامی ندارد همیشه پوستر ها عمودی باشند. طراحی افقی و یا حتی دایره ای را امتحان کنید.

قطع پوستر

خوانایی در پوستر

اطلاعات متراکم و خوانا:

خوانا بودن پوستر تبلیغاتی الزاما به این معنا نیست که مخاطب بتواند تمام مطالب روی پوستر را مطالعه کند. باید مطمئن شوید که مخاطب دقیقا متوجه تبلیغ شما شده است و می داند محصول، خدمات یا توصیه شما چیست. مطمئن شوید که از فاصله زیاد هم پوستر شما قابل فهم است.

در پوستر تبلیغاتی زیر، اطلاعات بسیار زیادی درج شده و به گونه طراحی شده است که هم از راه بسیار دور و هم از نزدیک، معنا و مفهوم پوستر منتقل می شود.

خوانایی در پوستر

 

همسو بودن عناصر در پوستر

همسو بودن تمام اجزای گرافیکی:

ابتدا تصمیم بگیرید که مخاطب قرار است به چه ترتیبی مطالب پوستر تبلیغاتی شما را بخواند. سپس برای دستیابی به این هدف، از رنگ ها، خطوط، ابعاد و میزان متن استفاده کنید و برایش یک مسیر مشخص قرار دهید.

در پوستر تبلیغاتی مربوط به فستیوال سالیدا، دقیقا همین اتفاق افتاده است. مخاطب مسیر خواندن متن را مانند مسیر خوردن نوشیدنی داخل لیوال طی می کند.

همسو بودن عناصر در پوستر

فضای مثبت و منفی در پوستر

طراحی غیر معمول پوستر تبلیغاتی:

از فونت های غیر معمول استفاده کنید. تصاویر متضاد را در کنار هم قرار دهید. تصاویر و اطلاعات رو به گونه ای در کنار هم قرار دهید که یک چیز جدید خلق شود. در تصویر زیر که مربوط به فستیوال بولوگنا است، همین اتفاق افتاده است. در این تصویر، ابتدا ویالون به چشم شما می خورد یا یک مرد پاپیون زده؟

قصای مثبت و منفی در پوستر

تصویرسازی در پوستر

تصویرسازی های خلاقانه در پوستر تبلیغاتی:

عکاسی لزوما همیشه نیاز شما را برآورده نمی کند و یا شاید همیشه بودجه کافی برای عکاسی وجود نداشته باشد. به جای آن کار، شما می توانید خودتان کاراکتر خلق کنید. شما می توانید یک دنیای بزرگ و کامل به خصوص در زمینه هدفتان خلق کنید.

تصویرسازی می تواند مسطح و یا دارای لایه و عمق باشد.

تصویرسازی در پوستر

تصویر در پوستر

استفاده از تصاویر برای اعتبار بخشیدن به پوستر تبلیغاتی:

استفاده از یک تصویر زیبا و دراماتیک در پوستر تبلیغاتی می تواند پیام شما را به خوبی منتقل کند. تصاویر به محصول شما اعتبار می بخشند. آن ها می توانند محصولات شما را واقعی کنند و باعث می شوند مخاطب تا حدی کیفیت را ببیند.

در تصویر زیر، طراح به خوبی از یک عکس برای رساندن مفهوم و ایجاد حس طبیعی در مخاطب استفاده کرده است.

تصویر در پوستر

تناسبات در پوستر

رعایت تناسب در طراحی پوستر تبلیقاتی:

استفاده از تقارن، محور و تکرار، برای چشم ها تناسب ایجاد می کند. رنگ، گرافیک و میزان متن باید در تناسب با هم باشند. تناسب به این معنا نیست که پوستر تبلیغاتی شما، حتما باید کاملا متقارن و روی محور باشد. تناسب به این معناست که یک طرف نباید بار و سنگینی بیشتری داشته باشد. (فضای خالی الزاما بار سبک نیست. تناسب به محتوای درونی پوستر اشاره دارد.

تناسبات در پوستر

 

رعایت زاویه ها در پوستر

زاویه های مرسوم را بشکنید:

زندگی همیشه روی یک خط مستقیم حرکت نمی کند. نگاه از زاویه های مختلف می تواند یک پوستر تبلیغاتی را هیجان انگیز کند. زاویه نگاه عکس ها را تغییر دهید. از بالا و پایین عکس بگیرید. به جای آن که کلمات و جملات را خیلی صاف و مرسوم بنویسید، آن ها را بشکنید. روی قطر بنویسید. دایره ای بنویسید.

زاویه بندی

ایجاد انرژی در پوستر

ایجاد انرژی با استفاده از تاکید روی اجزا:

وقتی شما از فونت ها و تصاویر هیجان انگیز استفاده می کنید، یک تاثیر جدی و واکنش فوق العاده در بیننده به جا می گذارید. با این کار باعث می شوید پیام شما با احساسات و انرژی مخاطب درگیر شود. گاهی اوقات استفاده از کلمات کم، تاثیرگزاری را فوق العاده می کند.

انرژی در پوستر

خلاقیت در پوستر

در طراحی پوستر تبلیغاتی با لایه ها بازی کنید:

هنگامی که از عکس ها، کلمات و رنگ ها در لایه های مختلف استفاده می کنید، باعث می شود تصویر نهایی دارای ابعاد مختلف و عمق شود. پوستر تبلیغاتی زیر، مربوط به فستیوال کشت و زرع است. در این تصویر، شهر و زندگی کشاورزی نمایش داده شده است و کلمات و تصاویر روی هم افتاده اند.

خلاقیت در پوستر

 

ترکیب بندی در پوستر

در ایجاد ترکیب ها هوشمندانه عمل کنید:

متن ها، عکس ها و کلیه اطلاعات در اختیار شماست. فکر کنید و ایده دهید که به چه صورت های مختلفی می شود متن و عکس را خورد کرد و دوباره کنار هم چید. این شما هستید که مشخص می کنید مخاطب باید به چه صورت پوستر تبلیغاتی را مطالعه کند و پیام آن را دریافت نماید. به تلفیق گرافیک، کلمات و حتی حروف فکر کنید.

در پوستر تبلیغاتی زیر که مربوط به فستیوال مالاگا است، طراح به خوبی این تلفیق را انجام داده است. تمرکز اصلی تصویر روی متن سمت راست قرار گرفته و سمت چپ هم نقاشی های کوچک مردمی است که به سمت آدرس، حرکت می کنند.

ترکیب بندی در پوستر

اشکال هندسی در پوستر

استفاده از اشکال هندسی در پوستر تبلیغاتی:

کنار هم قرار دادن اَشکال هندسی ، می تواند اشکال دیگر را بسازد. آن ها می توانند با استفاده از خط هایشان، چشم مخاطب را به جاهای مختلف پوستر تبلیغاتی هدایت کنند. یک ترکیب زیبا درست کنید و توجه مخاطب را به همان سمتی که می خواهید ببرید. استفاده از اشکال در طراحی، یک کار زیرکانه است و تاثیرات باورنکردنی ای دارد.

اشکال هندسی در پوستر